Crugybar Flying Childers

Curre är en svart c-ponny valack på 8 år, han blev kastrerad vid 4,5 års ålder och ärmed då lite hingstig. 
Han har en personlighet värd guld, har inte mött en häst som Curre innan. Han är sprallig och pigg, men när man är i paddocken vet han att det är jobb som gäller, han är arbetsvillig och älskar att få beröm när han gör rätt. 
 
Kelgris är bara förnamnet, han älskar att bli ompysslad och borstad. Snäll i all hantering! 
I ridningen är Curre hyffsat svår, man kan inte sätta upp vem som helst på hans rygg då han kräver så mycket av ryttaren. När jag i ridningen sätter allt, så sätter han allt. Om jag är stark är han stark osv.. Han kräver mjukhet och stabilitet för att han ska känna sig trygg med ryttaren. 
 
Dressyr är han verkligen bra på, han har steget och det som krävs för att bli riktigt bra! Hoppningen har han kapacitet för men då jag inte gillar det så mycket så är han lite orutinerad än så länge. 
 
Min häst är bara bäst, finns ingen finare än honom. 
 
 
 
 
 
 
Josefin
2014-09-28 @ 09:42:25
URL: http://josefinnnilsson.blogg.se

Åh vad fin han är! :)

Svar: tack :)
Linn Delwer




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: