Dressyr onsdag

Idag var det dressyr, brukar rida dressyr på onsdagar om det inte är hoppträning, Curre var fin. 
Tränade på mycket rörelse, han skulle vara alert och bjuda framåt. Efter lite uppvärmning kom jag dit, red i den formen han kom ner i rätt länge medans jag gjorde tempoväxlingar, funkade kanonbra! 
Dock stel i högervarvet, men inte så konstigt då föraren har problem där med... ;)

Jag börjar iallafall komma in i mitt egna ridande mer och mer nu efter hans lilla överansträngning han fick för ett bra tag sedan, härligt! Vad tycker ni är det viktigaste inom ridningen? :D
Det jag alltid sträver mig till i ett ridpass är att jag alltid ska vara positiv och framåt! Då bli hästen positiv och framåt, så kan man sedan utveckla det därifrån. 

Kram.





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: